דיסקוס הגליל- דגי נוי, בריכות נוי, אקווריומים



ראשי > דגים > אנטומיה של דגים

אנטומיה של דגים

דגים הם בעלי חיים החיים במגוון סביבות מימיות. סביבתם עיצבה את גופם במשך מאות מיליוני שנים של אבולוציה. אנטומיה של דגים מושפעת ישירות מתהליך האבולוציה. במשך שנות האבולוציה הרבות, ניתן להבחין בתקופות בהם מיני דגים מסויימים שיגשגו, בזמן שאחרים דעכו. כתוצאה מכך, ניתן להבחין בשונות במבנה גופם של הדגים, בהתאם למיקום מחייתם.

ישנן אינספור דוגמאות מעניינות הממחישות התאמת מבנה הדגים לתפקודם. כך למשל ניתן להבחין בדגים החיים בקרקעית הים העמוקה. מקומות עמוקים אלה הם חשוכים (קרני האור אינן חודרות לקרקעית). דגים החיים בקרקעית הים איבדו את עיניהם (כיוון שאין מספיק אור על מנת שיוכלו לראות) ופיתחו מערכות אלטרנטיביות אשר מסייעות להם לשגשג (לדוגמא- מערכת קו צד). לעומת זאת, אצל דגים אחרים הצדים בלילה גדלו עיניהם, דבר שמסייע להם לצוד בחשיכה.

אנטומיה של דגים עשוייה להפתיע רבים במורכבותה. חלק ממרכיביה חסרים אפילו עד היום. ככל שעוברות השנים, מתגלה תמונה מדוייקת יותר של אורח החיים של הדגים . אחד המוקדים שמסקרן כיום את המדענים יותר מכל הוא מוחם של דגים. למרות מידותיו הצנועות, ניכר שהוא מותאם לצרכי הדגים בצורה טובה.

עקב מגוון מיני הדגים הרחב שקיים בעולמנו, ישנו קושי לתאר תהליך אשר מתקיים אצל כל סוגי הדגים בכל סביבות הגידול, בצורה גורפת. ברוב הפעמים נוכל למצוא דפוסים נפוצים ובעזרתם נוכל לקשור אנטומיה של דגים לאופן התנהגות דגים, דבר שייסע לנו לגדל דגים באקווריום, בריכת נוי ושאר הסביבות הקיימות.

בהמשך המאמר מופיעים קישורים למידע בנושאי אנטומיה של דגים. כל מערכת\חוש מופיע בדף נפרד. שימו לב שלא כל מרכיביו של הדג ניתנים להבחנה בתמונת גופו, לכך מיועדים הקישורים תחת העמודה "מערכות נוספות". לחצו על הקישור למעבר לפירוט המלא.

אנטומיה של דגים


מקרא:

  1. חוש ריח
  2. פה
  3. בינים
  4. זימים
  5. סנפיר חזה
  6. סנפיר גחון
  7. סנפיר השת
  8. סנפיר הזנב
  9. סנפיר גבי
  10. עור / קשקשים / צבע
  11. עין
  12. קו צד

מערכות נוספות:



מעוניינים במידע נוסף? נשארו לכם שאלות פתוחות?
צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.


מאמרי הרחבה לנושא זה:
+ גורמים סביבתיים למחלות דגים
+ מחלות דגים
+ גידול דגים
+ אקווריום
+ בריכת נוי
- תגיות: דגים, אנטומיה, testing, שלדגים, בינים, אנטומיה+דגים