דיסקוס הגליל- דגי נוי, בריכות נוי, אקווריומים



ראשי > מגדיר > בעלי חיים > מיתרניים > מקריני סנפיר > שפמנונאים > שפמנוניים > קורידורס > קורידורס מלח פלפל

קורידורס מלח פלפל

Peppered corydoras

ממלכה: בעלי חיים | מערכה: מיתרניים | מחלקה: מקריני סנפיר | סדרה: שפמנונאים | משפחה: שפמנוניים | סוג: קורידורס | מין: קורידורס מלח פלפל

קורידורס מלח פלפל
מאפיינים
מוצא:דרום אמריקה
שם מדעי:Corydoras paleatus
שם נפוץ:קורידורס מלח פלפל
נפח מים:50 ליטרים
טמפרטורה:24-29 מעלות-צלזיוס
אורך מירבי:6 ס"מ
מזג:שקט
שימור מצב שימור עולמי - לא ידוע
חסר
מידע
ללא
חשש
קרוב
לאיום
פגיע
סכנת
הכחדה
סכנה
חמורה
נכחד
בטבע
נכחד
תיאור מידע
קורידורס מלח פלפל הוא אחד ממיני הקורידורס הנפוצים בארצנו. דג זה שייך למשפחת השפמנוניים. תפוצתו במקור שייכת ליבשת דרום אמריקה, נהר האמזונס. כיום נחשב דג קורידורס מלח פלפל לדג אקווריום נפוץ בעולם.

בדומה לשאר דגי קורידורס, דג קורידורס מלח פלפל הוא דג קטן. גודלו המקסימלי מגיע לכדי 6 ס"מ בלבד. צבע גופו הוא בגווני אפור. על גופו מצויות נקודות שחורות גדולות. הנקודות הללו עשויים להיות גם על סנפירים השקופים. בטנו של דג קורידורס מלח פלפל היא לבנה. הנקבות גדולות במעט מהזכרים.

קורידורס מלח פלפל, בדומה לשאר דגי קורידורס, הוא דג קרקעית מובהק. שגרת יומו עסוקה בחיפוש מזון בקרקעית. את מזונו הוא מחפש על ידי דחיפת פיו לקרקעית. דג קורידורס מלח פלפל מצוייד ב-6 בינים המכילים תאי חישה רבים. בינים רגישים אלו מאפשרים לו לאתר את מזונות, הקבור לעיתים בקרקעית, גם ללא חוש הראיה.

שילובם באקווריום של דגי קורידורס מומלץ כאשר קרקעית באקווריום עשוייה מגרגרים זעירים או חול. זאת משום הדחף העז של דגים אלו לנבור בקרקע אחר מזונם. טמפרטורת המים עשויה לנוע בטווח של 24-29 מעלות צלזיוס. מומלץ לשכנם באקווריום שנפחו עולה על 50 ליטרים. שילובם באקווריום יעשה בקבוצות בלבד - דג קורידורס פלפל מלח הוא דג להקה.

דגי קורידורס נחשבים לדגים רגישים יחסית למחסור בחמצן. באקווריום צמחיה אשר משתמש במערכת CO2 לאקווריום יש חשיבות גובה למינון החמצן במים. כידוע, ככל שמתקרבים לגובה פני המים כך עולה ריכוז החמצן היחסי במים. דגי קרקעית אלו יהיו מהראשונים להפגע במצב של מחסור בחמצן. לכן, שימו לב לכך. בנוסף, בדומה לשאר קורידורסים, מדי פעם דגים אלו עולים לשאוף אוויר מפני המים. לכן, יש להשאיר להם גישה ישירה לפני המים. 

תזונתו של דג קורידורס מלח פלפל בטבע מבוססת על מזון חיי אותו הוא מוצא בשפע בנהר האמזונס. בין היתר, דגים אלו אוכלים תולעים, חרקים וחסרי חוליות קטנים אותם הם צדים. דגים אלו עשויים לאכול אף דגים מתים. כמו כן, דגים אלו ניזונים גם ממעט מחומר צמחי אותו הם מוצאים בשפע בנהר. באקווריום יש להאכילם עם מזון יבש בשגרה. מעט לעט מומלץ לשלב גם מזון חיי כדוגמאת תולעים לבנות או תולעים אדומות על מנת להעשיר תזונתם.

- קישור ישיר:
תמונות
תמונות קורידורס מלח פלפל:
  • קורידורס מלח פלפל
  • קורידורס מלח פלפל
- תגיות: קורידורס, קורידורסים, תזונה+לקורידורס